TERM ENTRY
|
DEFINITION / EXPLANATION / COMMENT
|
CATEGORY
|
A by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Aircraft (JAR-FCL License) |
EN |
ACARS by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Communications Addressing and Reporting System |
EN |
ACHEVER by : aboul on 03/09/08 mail : aboul@free.fr |
Actions vitales A.C.H.E.V.E.R. 'A' (Accrochage ...). 'C' (Commandes ...). 'H' (Hélice). 'E' (Essence ...). 'V' (Vérification ...). 'E' (Environnement ...). 'R' (Radio ...) |
FR |
ACID by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft ID or Aircraft Identification |
EN |
ACN by : aboul on 27/10/10 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Classification Number (source: SIA) |
EN |
ADD by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Architecture Description Document |
EN |
AID by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Identifier or Aircraft Identification |
EN |
AMDAR by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Meteorological Data Relay |
EN |
AME by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Maintenance Engineer (Australia) |
EN |
AOPA by : aboul on 12/09/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Owners and Pilots Association |
EN |
AOWIR by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Operator What-If Reroute (CFMU/IFPS) |
EN |
APDC by : aboul on 27/10/10 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Parking and Docking Chart |
EN |
ARCID by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Identification |
EN |
AVOSS by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Aircraft Vortex Spacing System |
EN |
BC by : aboul on 26/02/10 mail : aboul@free.fr |
Bancs: Ce descripteur ne s’applique qu’au brouillard (FG) et indique que des bancs de brouillard couvrent l’aérodrome ça et là. Alors que la visibilité horizontale indiquée dans le message METAR ou SPECI est de 1000 mètres ou plus, l’observateur signale ainsi des bancs de brouillard réduisant par endroit la visibilité apparente à moins de 1 000 mètres.
(Source: Guide technique des codes aéro / Référence : MF _AERO_GT_CODESAERO) (MTO) |
FR |
BL by : aboul on 26/02/10 mail : aboul@free.fr |
Chasse ... élevée (BL)
Ce descripteur indique que la poussière, le sable ou la neige a été soulevé(e) par le vent à une hauteur au-dessus du sol supérieure à 2 mètres et donc que la visibilité horizontale a été réduite.
(Source: Guide technique des codes aéro / Référence : MF _AERO_GT_CODESAERO) (MTO) |
FR |
CAPS by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Complete Aircraft Parachute System |
EN |
CAVOK by : aboul on 27/10/10 mail : aboul@free.fr |
visibilité, nuages et temps présent meilleurs que valeurs ou conditions prescrites (source: SIA) |
FR |
CCR by : aboul on 03/09/08 mail : aboul@free.fr |
Centre Régional IFR Route |
FR |
CDR by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Critical Design Review |
EN |
CILO by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Capacity Increase LOwer airspace |
EN |
CP by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Point critique (source : ministère Transports Canada, autorisation de reproduction à des fins non commerciales) |
FR |
CR by : aboul on 30/08/08 mail : aboul@free.fr |
Crossing Restrictions |
EN |
CR by : aboul on 09/09/08 mail : aboul@free.fr |
Costa Rica ISO country code (source: ICAO) |
EN |
CRAM by : aboul on 29/03/09 mail : aboul@free.fr |
Conditional Route Availability Message |
EN |
To go back, use the Back button in your browser.
(Goes without saying, but goes better saying it anyway...) ;)